Sport- en cultuurdag voor kinderen met speciale uitdagingen

Vandaag (27/7/2021) hebben we deelgenomen aan een sport- en cultuurdag voor kinderen met speciale uitdagingen. Deze dag werd georganiseerd in Sporthal Rolduc te Kerkrade door “Iedereen kan Sporten Parkstad”. Als doel kinderen kennis te laten maken met verschillende sporten (voet- tafelvoetbal, Dance, Freerunning) in Parkstad.

Nadat alle deelnemende kinderen aanwezig waren heeft organisator Chantal Bos iedereen verwelkomd en uitleg gegeven wat de bedoeling was van deze dag.

Wij van “Stichting Echte Helden Club – Genieten in Beweging” hebben een demonstratie les voetbal geven. In totaal waren er 28 kinderen verdeeld over twee leeftijdsgroepen  (7-13 en 14-21 jaar).

Na ons voorgesteld te hebben zijn we begonnen met de voetbal les die een half uur duurde. We zijn begonnen in groepjes van twee waarbij de bal naar elkaar overgespeeld werd. Dit ging bij de meeste deelnemende kinderen vrij aardig.

De volgende oefening die we de kinderen hebben laten doen was tussen pionnen door te dribbelen met de bal aan de voet. In het begin moesten de meeste deelnemers  wennen aan deze oefening. Maar hoe langer de oefening duurde des te beter het ging.

Tussendoor hebben we een sprint wedstrijdje gedaan tussen twee groepen. Dit ging er fanatiek aan toe, ze bleven maar heen en weer rennen, het plezier spatte eraf.

Als laatste hebben we de kinderen verdeeld over drie groepjes waarbij ze op doel konden schieten. Dit was een leuke afsluiting van onze demonstratie les waarbij alle deelnemers zich op hun of haar manier, met veel plezier en inzet kennis hebben kunnen maken met voetbal.

We hebben aan alle deelnemende kinderen en begeleiders een informatie brief gegeven met info over onze Stichting, wie weet melden zich er nieuwe potentiele leden aan.

Hans & Monique & Ron

Geplaatst in Uncategorized.