Jurgen Streppel (trainer RODA JC 1) geeft training aan G-voetballers EHC

Elk jaar wordt er in Barendrecht het groot Coaches Betaald Voetbal (CBV) toernooi georganiseerd. Hier komen uit het hele land G-voetballers bij elkaar om gezamenlijk een toernooi te spelen. Elk vereniging mag enkele spelers afvaardigen voor dat toernooi en voor de spelers is het een geweldige happening. Naast dat je voor en topploeg (uit de Eredivisie of de Keukenkampioendivisie) mag uitkomen, wordt je ook nog gecoacht door de trainer van die ploeg. Je wordt, afhankelijk van de regio waar je vandaan komt, ingedeeld in een team uit jouw buurt. Zo ook onze G-spelers. Zij worden dan ingedeeld bij MVV, RODA JC, Fortuna of VVV. Daarnaast worden de wedstrijden gefloten door de scheidsrechters die normaal gesproken ook in de Eredivisie of de Keukenkampioendivisie fluiten. Voor de spelers is het altijd een geweldige dag.

Wegens de huidige situatie rondom Covid-19 heeft het CBV in overleg met de KNVB helaas moeten besluiten dat de jaarlijkse G-voetbaldag bij BVV Barendrecht in 2021 niet op de ‘originele’ manier door kon gaan. Toch hebben ze voor de G-voetballers een alternatief evenement georganiseerd. Als de spelers niet naar Barendrecht kunnen komen dan gaan de coaches wel naar de spelers toe: CBV coaches on tour!

Coaches on Tour is een initiatief van Coaches Betaald Voetbal (CBV), in samenwerking met de KNVB, Fonds Gehandicaptensport en de Belangenvereniging Scheidsrechters Betaald Voetbal.

Aangezien wij bij EHC in Hoensbroek voetballen werden we gekoppeld aan RODA JC. In overleg met RODA is besloten om de training op dinsdagmiddag 3 augustus te geven. Jurgen Streppel is met een afvaardiging van de technische staf (Remond Strijbosch en Rein van Duijnhoven) naar EHC afgekomen om een training te verzorgen.

Vanwege het tijdstip (dinsdagmiddag 14.30uur) waren er toch maar liefst ruim 20 spelers op dit event afgekomen. Velen vonden het wel spannend om training te krijgen van iemand die ze normaal gesproken alleen in het Parkstad Limburg Stadion in Kerkrade of op TV langs de lijn zien lopen. Het zag er in eerste instantie niet naar uit dat we de training droog zouden houden (het had namelijk meer dan anderhalf uur keihard geregend), maar de weergoden zaten ons gelukkig mee. Rond de klok van 14.30uur kwam Jurgen Streppel met zijn technische staf aan en klaarde het op. Vrijwel de hele training hebben het we droog gehouden. Je krijgt wat je verdiend!!!!

Na een korte kennismaking werd er direct het veld opgegaan. In de middencirkel werd direct gestart met een warming-up. Hierna werden enkele voetbaltechnische oefeningen gedaan en enkele sprintoefeningen. In de tussentijd werden de keepers apart genomen en kregen die enkele leuke oefeningen van de keeperstrainer Rein. Tot slot werd er nog een partijtje gevoetbald onder leiding van scheidsrechter Jurgen Streppel.

Ook de trainers van EHC keken aandachtig toe. Ook zij hoopten iets te leren van deze professionals.

Na afloop kregen alle spelers nog een goodiebag welke door de CBV, Fonds Gehandicaptensport en de KNVB hebben voor de deelnemers werd samengesteld. Ook had RODA nog een leuke verrassing door een doos met kleding achter te laten. Iedere speler kon zo kiezen uit een of meerdere tenues, sweater of trainingspak.

Vanuit EHC werd Jurgen en zijn technische staf ook nog bedankt door Jos Linsen (coördinator Gvoetbal EHC). Jos legde uit hoe lang we al met G-voetbal bezig zijn bij EHC en dat we elk een groot toernooi hebben waar maar liefst 400 spelers met een beperking op afkomen. Jos vertelde dat we bij EHC niet G-voetbal maar Genieten-voetbal spelen en daarom had hij voor alle 3 een mooie handdoek van het Genieten-voetbal van EHC.

De hele middag werden er veel foto’s gemaakt door Henk Korzelius van HEKO Photodesign en door onze vaste huisfotograaf Davy Linsen. Een compilatie van die dag is onder aan de pagina te vinden.

Nadat de technische staf weer vertrokken was en alle spelers gedoucht waren, was er voor iedere deelnemer nog een broodje (zeg maar brood) gezond.

Als met al was het een geslaagde middag voor alle deelnemers. Iedereen heeft genoten van de training en de cadeautjes die ze gekregen hebben.

Een dank gaat uit naar het CBV, Fonds Gehandicaptensport en de KNVB die deze dag mee mogelijk gemaakt hebben.