DE NATIONALE VOETBALDAG

Zaterdag 12 Juni werd de eerste Nationale Voetbaldag georganiseerd in Nederland. Dit initiatief  werd georganiseerd door de KNVB en het Oranjefonds. Met de Nationale Voetbaldag wordt de grote maatschappelijke waarde van voetbalverenigingen uitgelicht. De deuren waren tijdens deze dag geopend voor leden, niet leden en voor alle afkomsten. Er werd gevoetbald, plezier gemaakt en er zijn nieuwe vriendschappen gesloten.

Ook wij van de Echte Helden Club -Genieten In Beweging hebben samen met voetbalvereniging EHC deelgenomen aan deze dag.

Op een gedeelte van de sportvelden stonden speeltoestellen zoals dartsbord, glijbaan en stormbaan opgesteld.

Een andere gedeelte werd gebruikt door onze trainers  om een voetbaltraining te verzorgen waarbij de deelnemers in diverse groepen werden ingedeeld. De training werd afgesloten middels een wedstrijdje op het grote veld.

Na gedane arbeid was het goed toeven op het terras, waar alle deelnemers werden getrakteerd op een drankje en een broodje hamburger.