Opening voetbalseizoen met wedstrijd EHC 1 tegen EHC G-teams

De start van het nieuwe seizoen begon met de traditionele wedstrijd van het 1ste elftal tegen het G-team van EHC. Onze spelers verheugen zich jaarlijks op deze wedstrijd en de verwachtingen waren weer hoog gespannen. Het 1ste elftal onder leiding van trainers Paul Meulenberg en Fred Theunissen waren op komen dagen met 9 spelers welke aangevuld werden met twee spelers van De G-groep, keeper Robin en spits Jordy. Aan onze kant waren bijna alle spelers, trainers, begeleiders en trouwe volgelingen aanwezig.

Na handjes geschud te hebben floot scheidsrechter Sjef het beginsignaal aan van een speltakelstuk dat de spelers het massaal opgekomen publiek voorschotelde. Het 1ste elftal begon goed aan de wedstrijd en scoorde al snel het eerste doelpunt, gemaakt door gelegenheidsspits Jordy. Onze mannen waren onder de indruk van de tegenstander en voor ze het wisten stond het 2-0, weer een score van Jordy. Na een tijdje kwamen onze spelers beter in de wedstrijd en boden meer tegenstand. Er werden enkele goede kansen gecreëerd maar doelman Robin was een staan in de weg. Toch scoorde wij, de aansluitingstreffer gemaakt door Leroy, dit tot grote vreugde van de spelers en publiek. Onze mannen hadden de smaak te pakken en het was weer Leroy die de 2-2 tussenstand scoorde.

Vervolgens ging het spel heen en weer waarbij beide partijen kansen kregen. Na een lichte overtreding van Dennis floot de scheidsrechter voor een penalty voor het 1ste elftal. Aanvoerder Jordy nam zijn verantwoordelijkheid en scoorde zijn 3de treffer. In het vervolg van de 1ste helft werd er aan beide kanten nog tweemaal gescoord en gingen we de rust in het een 5-4 achterstand.

In de rust kregen onze spelers instructies om spits Jordy kort te dekken, met deze omstelling werd het 1ste elftal lam gelegd. De 5de goal aan onze kant werd gescoord door Emily met een geweldig stiftje scoorde ze het mooiste doelpunt van de wedstrijd. De mannen van trainer Paul schakelde een tandje hoger en scoorde weer twee doelpunten. Onze spelers rechte hun ruggen in het laatste deel van de wedstrijd en begonnen aan een alles of niets. De ene na de andere goede aanval werd erop gezet, Jeroen zag zijn bijna doelpunt gepareerd worden door Robin die de bal uit de driehoek tikte, Jennifer miste nog een penalty. Maar uiteindelijk was er geen houden meer aan voor de mannen van het 1e elftal. Zeker nadat alle spellers van ons op het veld kwamen en het 1ste elftal helemaal stuk gespeeld waren. De ene na de andere goal viel nog tussen een hevige regenbui door maar dat deerde niemand. Het slot offensief werd beloond door goal nummer 8 aan onze zijde en was het wachten op het eindsignaal van de goede scheidsrechter Sjef. Deze volgende dan ook waarna onze trotse spelers als terechte winnaars het veld verlieten met een 8-9 eindstand. Voor en tijdens de wedstrijd werden er enkele foto’s gemaakt van onze spelers met die van het 1ste elftal. Als afsluiting aan deze bijzondere wedstrijd werd de avond afgesloten met een gezamenlijke BBQ en drankje, het was nog lang onrustig in de kantine.

Bij deze dank aan de trainer, begeleiders en spelers van het eerste elftal voor de bijzondere avond voor onze spelers. Verder een dankwoord Olaf en Cain die achter de BBQ stonden en niet te vergeten Michel onze barkeeper die de voortreffelijke BBQ georganiseerd had.

Geplaatst in Uncategorized.