Collecte Fonds Gehandicapten Sport April 2022

Sporten draait om eerlijkheid. Als het startschot gaat, moet iedereen een even grote kans hebben om te winnen. Maar niet iedereen heeft een eerlijke kans om aan de start te komen. Zo zijn de kosten voor sporthulpmiddelen vele malen hoger en zijn er in Nederland veel minder sportmogelijkheden en faciliteiten voor mensen met een beperking.
Er zijn 1,7 miljoen mensen met een handicap die, om te kunnen sporten, extra ondersteuning nodig hebben. Daarom organiseert Fonds Gehandicaptensport ook dit jaar een landelijke collecte. Met als doel om zoveel mogelijk geld op te halen voor sporters met een beperking. En daar strijdt Fonds Gehandicaptensport voor.

Collecte belangrijke bron van inkomsten

De landelijke huis-aan-huis collecte is een belangrijke bron van inkomsten voor stichtingen en verenigingen zoals de Echte Helden Club. Dankzij de opbrengsten kan Fonds Gehandicaptensport vele grote en kleine projecten ondersteunen. Uit de collecte inkomsten ontvangen de sportverenigingen financiële bijdragen voor bijvoorbeeld de organisatie van toernooien of sportdagen; voor de aanschaf van sport- en spelmaterialen (bijvoorbeeld sportrolstoelen, een tillift); het doorvoeren van aanpassingen om een sport locatie toegankelijk(er) te maken; maar bijvoorbeeld ook de mogelijkheid tot inzet van een extra begeleider of speciaal vervoer.

Verenigingen

Collecteer jij voor je club of vereniging, dan gaat 50% van het opgehaalde bedrag naar aangepast sporten op je eigen club.

Wij Stichting Echte Helden Club – Genieten in Beweging gaan 4, 6 en 8 April
collecteren in de Gemeente Hoensbroek, Schinnen, Puth, Doenrade, Jabeek, Merkelbeek en Bingelrade. Met het opgehaalde bedrag gaan we een leuke activiteit organiseren voor onze leden.