Echte Helden Club te voet op weg naar Barcelona

Eind februari 2021 kregen we van de overheid eindelijk het bericht dat verenigingen weer mochten gaan sporten in de buitenlucht. Na maandenlang binnenzitten en gebrek aan sport waren onze Genieten voetballers blij om elkaar weer te zien op het voetbalveld. Op dat moment was het echter alleen voor de spelers jonger dan 27 jaar, ongeveer een derde deel van onze groep, toegestaan om weer te trainen. Voor de rest van de groep vonden de leiders het ook van belang om weer te gaan starten met fysieke activiteiten, want het gebrek aan sport heeft voor velen wel nadelige fysieke gevolgen gehad.

Begin maart zijn we begonnen met het organiseren van wandelingen van ongeveer 2 uurtjes door Hoensbroek en omstreken. Spelers en leiders kunnen zich iedere week vrijwillig aanmelden om deel te nemen en iedere week zijn er tussen de 10 en 20 mensen die meelopen. Om de wandelingen extra interessant te maken worden de gelopen kilometers van alle deelnemers bij elkaar opgeteld en geplot op een kaart. Gezamenlijk heeft de groep zich als doel gesteld om Barcelona te bereiken en inmiddels heeft de groep al het zuiden van Frankrijk bereikt.

Met het huidige aantal deelnemers zal onze groep binnen een paar weken Barcelona bereiken en dan zal weer een nieuwe stad in Europe gekozen worden om de tocht te vervolgen. Op deze manier blijven al onze sporters lekker in beweging en kunnen ze genieten van het mooie Limburgse landschap.

Geplaatst in Overige activiteiten.